Od 16 lipca 2019 roku udostępniona została nowa platforma SIPSI do dokonywania zgłoszeń pracowników delegowanych do pracy na terenie Francji. Czy wszystko działa?Co się zmieniło? Czy dostępne są dotychczasowe zgłoszenia? Odpowiedzi na powyższe pytania przedstawiamy poniżej:
-
Konieczność zresetowania hasła!
Aby moc korzystać z konta, operator strony informuje, że konieczne jest zresetowanie dotychczasowego hasła. Sprawdziliśmy – faktycznie po wpisaniu starych haseł, dostęp do platformy nie jest możliwy. Aby zatem zmienić hasło – należy kliknąć „Mot de passe oublié ou expiré” (hasło zostało zapomniane lub wygasło) – tuż pod miejscem do logowania. Następnie należy wpisać dotychczas stosowany login/identyfikator i wcisnąć podświetlony na zielono „Enregistrer”. Wówczas na wskazany przez nas adres e-mail zostanie wysłany link, które umożliwi zresetowanie hasła. Link, który należy kliknąć znajduje się w treści wiadomości. Przekieruje on Nas do strony SIPSI, gdzie możliwe będzie ustanowienie nowego hasła. Po jego zapisaniu możliwe będzie logowanie do Naszego „starego” konta – ale za pomocą już nowego hasła.
-
Co się zmieniło na portalu?
-Logowanie następuje w dalszym ciągu pod adresem : https://www.sipsi.travail.gouv.fr
-Istnieje możliwość zmiany języka – francuski, angielski, niemiecki, hiszpański, włoski- aby to zrobić należy zmienić język w „Mon compte”(my account/moje konto). Po dłuższym pobycie na stronie i kilku zgłoszeniach może dojść do ponownej zmiany języka na francuski i istnieje konieczność ponownego wyboru języka na wybrany przez Nas np. angielski.
– 2 rodzaje formularzy – CAS GENERAL i TRANSPORT
Strona francuska udostępniła dedykowany dla transportu formularz, zatem zgłaszając kierowcę do pracy na terenie Francji – od tego momentu stosujemy formularz „Transport”.
Po jego kliknięciu możemy wybrać rodzaj delegowania:
- Świadczenie usług międzynarodowych
- Delegowanie w ramach tej samej spółki/grupy spółek/grupy kapitałowej
- Zapewnienie personelu do pracy tymczasowej np. Agencje Pracy tymczasowej
Dla większości wykonywanych operacji transportowych – wybierzemy formularz 1 („Prestation de service internationale”)
– Treść formularza – jest ona bardzo podobna do dotychczas stosowanego.
Należy zadbać aby każde miejsce było wypełnione – inaczej nie ma możliwości wysłania formularza.
Najistotniejsze różnice:
-konieczność wpisania miejsca urodzenia przy osobie zarządzającej
-wpisanie nr SIRET przy przedstawicielu
-brak możliwości edytowania danych firmowych w samym formularzu – aby dokonać zmian w nazwie firmy/adresie/telefonie/mailu etc – należy dokonać stosownych zmian w zakładce „Mon compte/My account – zaktualizować. Wówczas po ponownych otwarciu nowego formularza – nowe dane zostaną podstawione.
– możliwość zapisania wypełnionego formularza przed wysłaniem. Możemy zapisać niewysłany formularz i wrócić do niego np. Celem uzupełnienia lub późniejszej wysyłki.
-
Czy są dostępne dotychczas zrobione zgłoszenia?
Czekamy na dalsze informacje czy wytyczne od strony francuskiej codo formularza SIPSI.Na razie z ulgą przyjęliśmy fakt, że Nasze dotychczasowe zgłoszenia są dostępne i nie zniknęły. Występują jeszcze lekkie problemy techniczne, niekiedy nie wszystkie dane aktualizują się i istnieje konieczność kilkukrotnych zmian.